הניגון שבתנועה

ניגון הוא אוסף של צלילים בודדים שנשמעים בהרמוניה המשתנה לפי המקום ולפי הזמן. כאשר הצלילים לא מתאספים אלא כל אחד הוא בודד ומנותק אין הרמוניה

תנועה פנימית וחיצונית – השפעה הדדית

בהדרכת הטאי צ’י ידוע העיקרון של כוונה מולידה תנועה. ובאמת, העוצמה שאפשר לפתח בשיטת תרגול מנטלית פיזית זו היא מדהימה. לכן, כדאי וצריך להשקיע זמן וכוח בתרגול

שלבי הלימוד – “לעזוב את המורה” (לא ממש)

כל אומנות ובמקרה שלנו “אומנות לחימה”, היא אוצר פנימי שיש בכל אחד, שעליו לגלותו ולהוציאו לפועל. היסודות שקיבל התלמיד מהמורה הם כמו שורשים, אדמה טובה ודשן. כעת עליו לגדול, לפרוח ולהוציא פירות…

שלבי הלימוד – התבטלות למורה

אחד היסודות החשובים שקיבלתי ממורי לקנדו ביפן היה – איך ללמד. אנסה בע”ה לתמצת את הוראתו: ישנם שלושה שלבים בלימוד אומנות לחימה (וזה נכון לכל אומנות אחרת)…

חיוך פנימי

עמוד רפוי אך לא רופס
שים לב, איך את השרירים אתה תופס.
ישנו כאן סוד, אוצר שמימי

נע כנהר יציב כהר

דיו נשפך כבר בנושא השפעת תרגול הזאן ז’ואן על תרגול הטאי צ’י ואין אני בא לחדש כאן אלא רק להתייחס לנקודה חשובה בענין דרך האימון

על אומנות הלחימה

מלחמה ? לחימה ? מי בכלל צריך את זה ? להרוס, להשמיד, לרסק, לגרום צער, בשביל מה זה נחוץ? אבל אפשר להסתכל מזווית אחרת על

רוגע

בתום אימון מוצלח בטאי צ’י שאלתי את עצמי מה הדבר שגורם לי להרגשה כל כך טובה. מצאתי שיש כאן נקודה למחשבה. נראה לי שהסיבה לכך